Doorgaan naar hoofdcontent

Zinal, here we come ...

Na Kerst nog één nachtje slapen en dan vertrekken we terug richting Zwitserland, Zinal om de pistes onveilig te maken.

Op de piste zelf is de tijd van enkel mutsen en hoofdbanden voorbij en dragen de meeste mensen een helm om hoofd en de inhoud ervan te beschermen. Maar om gezellig in een winterzonnetje een brownie te eten en een 'vin blanc chaud' te drinken, heb je een stylish hoofddeksel nodig (uw helm ophouden is echt 'not done') om minstens uw oren warm te houden of te verdoezelen dat uw kapsel geruïneerd is door het dragen van de helm.

Nu vind je wel mutsen en hoofdbanden in allerlei kleuren, maten en stijlen ... maar een zelfgemaakt exemplaar is er toch eentje om te koesteren.

Vorig jaar breide ik deze hieronder voor mezelf en wonder, boven wonder bleef deze nergens liggen op een tafeltje, skilift, Intersochotel ...

sneeuwengels maken in de sneeuw !
Een haarband met dubbele kabel, gebreid in de zachtste baby-lama wol (Mirasol Mitsi ecru) die je je maar kan inbeelden. Het was meteen ook mijn eerste aankoop bij Lana Exclusieve te Aalter.

Het patroon komt uit het boek 'In mijn nopjes' van Ellen Kegels, in het onderdeel 'Herfst'. Ellen Kegels is allang geen onbekende meer en haar verhaal kan je hier lezen. Fair fashion en Belgisch, met een Peruviaans sausje.

Een klein lapje fleece werd aan de binnenkant met de hand vastgenaaid om warme oortjes te verzekeren.

Dit jaar zijn de meisjes aan de beurt ! Het patroon komt opnieuw uit 'In mijn nopjes'. Je vindt het in het onderdeel 'Lente' en staat uitgewerkt in katoen, maar je kan dit uiteraard ook uitvoeren met wol, geschikt voor naalden 5 of 5 1/2.


Het kabelmotief geeft maximum resultaat, met een minimumeffort, i like it ! Ik breide er drie op vier avonden. Allemaal kregen ze een lapje fleece tegen de achterkant.

Breien met een hulpnaald is eventjes wennen, maar eigenlijk vrij simpel. Het ziet er dus echt moeilijker uit dan het in werkelijkheid is.

Precies een Napoli(tana) Ijsje 
Marsala: Kid Mohair Adriafil (kleur 18) in combi met Pashmina van Lana Grossa (kleur 056)
Ecru: Kid Mohair Adriafil (kleur 11) in combi met Sierra Andina van Adriafil (kleur 30)
Babyroze: Kid Mohair van Adriafil (kleur 03) in combi met Sierra Andina van Adriafil (kleur 10)
Allemaal gekocht bij Lana Exclusieve.

De foto's met modellen werden genomen op 'Wintergloed', de jaarlijkse samenkomst van de Academie voor Muziek, Woord en Dans.

Altijd leuk om te zien wat de kinderen in de muziekschool doen en voor hen is het meestal een eerste ervaring om voor een publiek te spelen.

Ella speelt piano.
Roos speelt viool.
Jozefien speelt op Orff-instrumenten en krijgt initiatieles piano.
Geen filmpjes of foto's van het optreden zelf, wel genoten na een hectische dag (one of those day)







Ik kijk uit naar de skivakantie: stramme spieren, pijnlijke scheenbenen, gesprongen lippen en koortsblaasjes, overvolle skilift, huilende kinderen in het skikot ... maar ook (en vooral) de hele dag buiten met de kinderen, vin blanc chaud, fondue à la tomate, 2 keer warm eten per dag en toch niet moeten koken, geen TV, mijn Tolino en de gezellige lounge van Hotel Les Diablons (Intersoc), here we come !

Nu nog duimen voor dikke pakken sneeuw (misschien wel wachten met sneeuwen tot we op de berg aangekomen zijn .... )

Toedels !

 

Reacties

  1. Geniet daar in Zinal! Waar is de tijd dat ik een Intersoc-medewerker was ... Super veel toffe momenten en heel veel skiplezier gehad, tot ik de liefde van mijn leven tegen kwam ... die helemaal geen ambitie tot skiën heeft ...
    Ik breide en haakte er al op los uit 'Goed gemutst', mooie spullen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet ervan, aan Zinal heb ik ook nog jeugdherinneringen.... Hopelijk valt er nog genoeg sneeuw. De haarbanden zijn echt mooi geworden en zien er heerlijk warm en zacht uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Laat je iets achter ? Ik lees het met veel plezier want ik ben super benieuwd wat jullie ervan vinden !
Wil je mij een vraag stellen, mail dan gerust naar depoorter.katrien@gmail.com !

Populaire berichten van deze blog

Break Free

Treinen, stations en foto's, dat doet het altijd goed ...
Wat kan ik jullie voorstellen:  - mijn oudste dochter van bijna veertien - een Picha rok uit La Maison Victor: de grootste kindermaat, verlengd naar maxi-rok uit een zalige double gauze, die ik kocht bij De Stoffenkamer. De zakken en de tassels liet ik achterwege. - een Odette t-shirt uit La Maison Victor: maatje 34 in de allerzachtste double gauze, ook uit De Stoffenkamer. Ik werkte voor de halsafwerking met een op patroon getekend beleg. 


















Working nine to five

Terug aan de slag (ten laatste op 15 april 2017, enfin na Paasmaandag dus -diegene die nieuwsgierig zijn naar wat ik in het dagelijkse leven doe, kunnenhierterecht :-)) betekent opnieuw wat minder tijd om te koken en vooral wat meer georganiseer om alles klaar te krijgen ...  Vlugge receptjes dus, dat hebben we nodig ! Eentje uit de trukendoos van Lien, één  van de twee verzorgsters van Familiehulp die hier vanaf begin januari langskwamen om de zorg voor mij op de schouders van mijn familieleden (die dit trouwens ook meer dan schitterend gedaan hebben en vele pluimen en nog veel meer verdienen !) te verlichten.  Familiehulp is er dus niet enkel voor pas bevallen mama's of senioren, maar ook voor gezinnen waarin één van de partners zijn/haar gedeelte van de huishoudelijke taken niet meer kan opnemen, al dan niet tijdelijk. Je kan hen laten komen voor allerlei huishoudelijke taken, maar ook voor de persoonlijke verzorging.  De bijdrage wordt berekend aan de hand van je inkomen en j…

Moonstone

Ik had het wat lastig de laatste tijd ... Ondernemen op mijn eentje blijkt gepaard te gaan met hoogtes en met laagtes, een opleiding volgen en kinderen grootbrengen erg intensief, maar super interessant. Alle balletjes in de lucht houden en blijven focussen op 'the bigger picture' blijkt geen sinecure te zijn en dan durft de eeuwige twijfelaar in mij de bovenhand te krijgen ... Maar wat in dit gehele proces wel duidelijk is, is dat ik mijn werk nodig heb om creatief te kunnen zijn en omgekeerd. En de opleiding ('Bemiddeling in burgerlijke en handelszaken') belooft wat meer creativiteit te brengen in mijn werk, hetgeen ik tot nu toe wat miste in mijn dagelijkse bezigheden.  Eind deze maand volgt er alvast een nieuwe uitdaging, namelijk studeren voor een examen, zodat ik vanaf december mijn advocatenpraktijk kan aanvullen met een praktijk als (erkend) bemiddelaar ... Deze vooruitzichten geven dan weer zuurstof aan mijn slabakkende naaiactiviteiten ... Raar toch hoe een …

Liefde is Alles

O-oh liefde is alles
Liefde is alles
Wat er blijft wanneer de rest verloren is
Leg je hand in de mijne
Tot we samen verdwijnen
Dan wordt het helder, wordt het simpel
Dan winnen we met vlag en wimpel
En zonder loopt het meestal ergens mis


Liefde voor je partner, kinderen, ouders, schoonouders, (schoon)broers en (schoon)zus, neefjes en nichtjes ...
Liefde voor de vrienden en vriendinnen, collega's ...
Liefde voor de familiehulp, de kine en de hometrainer (al is het met deze laatste eerder een haat-liefde-verhouding)

Zonder al deze liefde stond ik nu al niet met mijn krukken te zwaaien. 3 maand na het ongeval, kan ik korte stukjes stappen zonder krukken (maar met unloaderbrace), kan ik fietsen (op de hometrainer) zonder weerstand en zal ik wellicht volgende week het groen licht van de orthopedist krijgen om te beginnen autorijden, werken en trainen met weerstand. Duimen jullie mee ?

Zoals jullie wellicht opmerken, is de liefde voor eten in de revalidatieperiode ook niet overgegaan en zijn de win…